Skriv din beskrivning här!

Q/A - GYMNASIEVAL

Q: vilken gymnasielinje går du? vad tycker du om den och varför valde du den? är det mycket plugg osv? jag vet inte vad jag ska välja och skulle därför vilja veta hur du tänkte oså.
A: jag går samhällslinjen med inriktning beteende på sandagymnasiet! jag valde den för att det är en bred linje och jag trodde att den skulle passa mig. eller egentligen inte haha för jag pluggade typ ingenting på hela högstadiet och det är en hel del plugg på samhällslinjen. men man mognar ändå under gymnasietiden, eller jag har iallafall gjort det. vilket har fått mig att inse hur viktig skolan verkligen är vilket har lett till att det har gått bättre för mig. jag tror nog aldrig att jag har pluggat så mycket i hela mitt liv som jag har gjort sen jag började gymnasiet hehe. men om man bara lär sig att prioritera och planera så går det jättebra! och om man hänger med på lektionerna också så vinner man jätemycket tid, och framför allt: gör läxorna i tid. skjut inte upp det för då blir det bara tråkigare och jobbigare kan jag lova er haha...
jag tycker att samhällslinjen är väldigt bra faktiskt, man har massa olika ämnen och de flesta tycker jag är ganska roliga. dock är det jobbigt för min del att vi läser matte b (1b i ettan, 2b nu i tvåan och sen 3b om man väljer att läsa matte i 3an) för jag har väldigt svårt för matte. men psykologi hade vi i ettan och det tyckte jag var jätteroligt, sen har man även indivudellt val men det tror jag att alla linjer har? och då får man välja till något som till exempel, yoga, massage osv. dock har man språk i 2an också och det kan man välja bort om man går ekonomilinjen. men jag tycker det är roligt att kunna lite olika språk så jag har inga problem med det egentligen, förutom att jag fattar nada på tyskan just nu hehe men jaja det är en annan femma!
jag tycker absolut det är värt att slita tre år på gymnasiet för att sedan ta studenten och kanske resa, jobba eller något innan man börjar plugga igen på högskolan för då har man ändå en del att välja på om man har gått till exempel samhällslinjen.
hoppas att du fick svar på din fråga och att du väljer rätt! lycka till!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback