Skriv din beskrivning här!

Q/A - STÄRKA UPP BENEN

Q: Hej! När jag gör benövningar tex squats så får jag jätteont i mina knän... Har du något tips för att stärka upp mina knän?
A: Tyvärr så har jag inget bra svar på det hehe för är inte jättepåläst precis. Den enda anledningen som jag kan tänka mig orsakar din smärta i knäna är att knäna kanske går framför tårna när du kör squats, alltså när du "är nere". Men annars har jag ingen aning tyvärr...


Att man inte får ha knäna över tårna i slutläget är myt. Överlag ja, undvik det, men man måste hitta sin egen stil så det är troligtvis inte orsaken.
Det finns ingen klar orsak utan det kan bero på olika saker som tex: teknikfel; tårna går inte i samma riktning som fötterna. För mycket vikt (tär på knäna o andra leder om man inte klarar det). Överansträngning (uppenbart).
Tänkte bara hjälpa till, inte vara snorkig😄

2014-11-08 · 22:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback