Skriv din beskrivning här!

TILLBAKA TILL VARDAGSRUTINERNA IGEN

sommarlov betyder inte slappa och äta godis varje dag och festa hela nätterna för min del. alltså jag trodde det skulle vara svårare att hålla sig från godis osv på sommarlovet, men med tanke på hur lite jag träffar kompisar nu eftersom att både jag och typ alla av mina vänner jobbar så är det lättare än jag trodde. det är inte lätt men jag har bättre rutiner än jag trodde faktiskt. på kvällarna äter jag oftast hemma med familjen och på dagarna tränar jag och på kvällarna jobbar jag.
men nu är det 33 dagar kvar tills jag åker till grekland med familjen så jag har bestämt mig för att verkligen inte äta något onyttigt överhuvudtaget fram tills dess. fick med mig emelie på detta också, alltid lättare när man är två! särskilt med tanke på att jag kanske ska vara hos henne ganska mycket denna veckan.
dock för att klargöra en sak så kommer fokuset mestadels ligga på att jag inte ska äta godis, kakor, glass osv och inte heller dricka läsk. maten kommer inte vara lika viktigt. alltså jag kommer inte äta pizza eller kebab, men äter jag till exempel hos farfar och farmor och det är potatisgratäng eller så där så kommer jag att äta det! så det är mest godis, chips, läsk och såna saker som jag kommer hålla mig helt borta ifrån! så nu vet ni det med.
tiderna när jag äter kan variera lite men detta är iallafall ungefär vad jag ska äta under de här 33 dagarna:

till frukost ska jag försöka att äta gröt (jag gör min gröt på vatten, havregryn och proteinpulver). proteinpannkakor är också ett väldigt bra alternativ men nu är vårt pannkaks-proteinpulver slut så får se när pappa beställer hem nytt! äter ofta kvarg och min müsli med bär till också, det är såå gott! till detta dricker jag kanske celsius om jag ska träna direkt efter frukosten. eller vatten (helst!!) eller smoothie.


under träningen dricker jag oftast aminosyror men ibland kanske jag glömmer dom eller typ om dom skulle ta slut eller nåt. då kanske jag köper nw's energidricka my boost eller en celsius om jag känner att jag behöver lite extra energi! annars dricker jag bara vatten. och efter träningen tar jag en questbar och/eller så dricker jag proteinpulver.

 
sen ska jag även försöka att äta iallafall ett mellanmål om dagen, brukar inte ha så svårt för det men oftast så äter jag för mycket till mellanmål hehe... men då brukar det iallafall bli kvarg, en banan, en smoothie, proteinpulver, en questbar, nötter, riskakor eller liknande! och om jag äter mellanmål innan jag ska träna så kanske det blir kvarg och celsius till exempel.

 
till lunch blir det kyckling, nötfärs, kött eller lax och ibland potatis eller ris till detta, annars bara sallad! om jag vill ha nån slags sås till så blir det nästan alltid kvarg. när jag jobbar så har jag med mig matlåda så det blir samma mat där. det kanske är lite svårare hos kompisar dock om de äter "husmanskost" (köttbullar och makaroner t.ex.) eller vad man ska säga. men mitt största fokus kommer som sagt inte ligga på just maten, utan att jag inte äter godis osv. så det ska nog gå bra!
ibland kommer jag ju äta "vanlig mat" om jag äter hos någon kompis till exempel, alltså inte bara sallad då utan jag äter det som det bjuds på helt enkelt!

 
kvällarna kommer jag som vanligt äta middag med familjen, och min familj äter ju viktväktar-mat så därför blir det väldigt nyttigt också. men även här kan det ju ibland bli att jag äter hos någon kompis såklart!

 
jag är faktiskt taggad och redo att köra på detta sättet nu fram tills vi åker till grekland! just för att jag vill kunna unna mig där om jag vill. men även för att 33 dagar är lagom att börja med nu eller hur man ska säga. iallafall för min del efter de här veckorna fullt av massa godis och skräpmat... usch min kropp mår sämst nu verkligen. så tråkigt! men har ingen mer än mig själv att skylla på haha det är typ det som är det värsta.
det ska fan bli ändring nu! räknar dock inte med att se någon superskillnad på min kropp precis hehe. med tanke på att jag inte kör STENhårt liksom, utan bara kommer skippa godis, läsk osv. och lunchen och middagen har ju alltid varit ganska nyttig för min del. dock kommer jag må mycket bättre för mår alltid som bäst när jag äter nyttigt, skippar onyttigheterna och typ kör på som min kropp oftast är van vid. eller borde bli van vid iallafall.


det skulle vara roligt om ni också ville vara med på det här! fick lite inspiration från elina som har någon slags utmaning på sin blogg just nu. jag kommer dock inte ha det så seriöst som henne, men vi har en annan plan inför hösten med våra bloggar. så det får bli lite seriösare då!
men är det flera som kör på denna utmaningen nu så får ni gärna kommentera eller mejla om det passar bättre (alicebomberg@hotmail.com). skulle vara kul om det var några av er som ville vara med på detta! då ska jag såklart även försöka skriva pepp-inlägg och sånt också! jag har iallafall fått med mig emelie, förhoppningsvis haha! och sen äter ju elina nyttigt oså med. alltid lättare och roligare när man är flera som kör något sånt här så man kan peppa varandra och ge varandra tips osv! min syster har nog också nyttiga dagar just nu tror jag, det är kul faktiskt med tanke på att vi bor under samma tak. lättare att stå emot godis och sånt när det aldrig finns något hemma!
såååå let's go /A.


Jag är på!
14 dagar tills jag åker utomlands så de blir perfekt!
Har också ätit massa onyttigt och man känner sig helt uppsvullen typ ;-) nej så nu kör vi!!

Svar: Va kul!! Lycka till! :)
Alice Bomberg

2014-07-02 · 08:04:08

VAR HAR DU KÖPT WALDEN FARM CARAMEL SYRUP säger du thp usa så lipar jag

2014-07-02 · 19:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback