Skriv din beskrivning här!

DET HÄR MED MOTIVATIONEN

som jag skrev igår så var jag verkligen jättetrött när jag skulle till gymmet. ögoneon gick i kors och kroppen i slow motion kändes det som, huvudet med för den delen. jag var så himla nära på att strunta i att gymma, det var längesen jag kände så men igår var jag så himla seg och trött så ville väl typ egentligen inget annat än att ligga inne i sängen hela eftermiddagen och sova.
men vad gör jag då? för jag släpade ju mig ändå till gymmet och gjorde det jag skulle, så något inne i mitt huvud är det ju som säger åt mig att ta gymmet före sängen.
jo jag tänkte såhär, att antingen slösar jag bort två timmar på att ligga och sova, vilket jag bara kommer bli ännu tröttare av och så kommer jag inte kunna somna på kvällen, plus att jag skulle ha ångrat mig senare för att jag inte gymmade. ELLER så gör jag det bästa av de två timmarna och faktiskt åker och gymmar, som jag hade bestämt att jag skulle göra. så jag tog mig i kragen och åkte dit. på bussen så lyssnade jag på mina favorit-pepplåtar och bestämde mig för att köpa en celsius när jag var framme. jag skrev även upp de övningar jag skulle göra och hur länge jag skulle gå på löpbandet osv. för om man kommer dit och har bestämt sig för att köra vissa övningar så får man (iallafall jag) ångest om man sen går ifrån gymmet utan att ha gjort alla dom för man vet att man egentligen orkade.
 
man får tänka lite såhär - "vad tjänar jag mest på? gymma eller slappa?", "kommer jag ångra mig om jag gymmar" osv. för man tjänar faktiskt mest på att gymma och, nej du kommer troligen inte ångra dig. så man får bara ge sig fan på att man ska dit och göra det man har bestämt sig för. sen är ju detta individuellt från person till person, vissa säger att om man inte alls känner för att gymma så ska man inte heller göra det. andra är som mig - det blir oftast roligt när man väl kommer dit. det är ju inte säkert men man har ändå åkt dit så varför inte försöka göra det bästa av tiden man ändå är där? man är ju trots allt där av en anledning, eller hur?
 
så detta är vad jag brukar tänka när motivationen sviktar lite och andra saker så som sängen lockar mer än gymmet. man får bevisa för sig själv att det är värt det. att man inte gick till gymmet för att gå runt och luffa och chilla. eller ja då går man iallafall dit, vilket är första steget! men jag har alltid samma inställning: skriv upp vad du ska göra på gymmet, sen gör du det, du går inte därifrån förrens du är helt klar
och nej, visst, det är inte alltid det funkar till 110% men det är tusen gånger bättre, lättare och roligare om man har den inställningen, än om man tänker "fan va jobbigt", "usch vad trött jag är" osv...
jag hoppas att detta kunde hjälpa vissa av er lite! skrev detta inlägget ganska snabbt så har knappt hunnit läsa igenom det men det är iallafall något!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback