Skriv din beskrivning här!

Q/A - SUPPLEMENTS

Q: Kan inte du skriva lite mer om vad du tar för kosttillskott, när och varför du tar just det?
A: Jag har fått jättemånga frågor om detta och när jag gick på diet använde jag betydligt mer kosttillskott än vad jag gör nu, det jag använder nu är faktiskt bara vanligt proteinpulver och aminosyror, ibland tar jag vitaminer på morgonen också! 
Proteinpulver har jag alltid i gröten på morgonen, mest för att jag hatar havregrynsgröt och har jag då pulver i så smakar det ingen gröt alls haha, har nutraminos pulver med chokladsmak, dricker det också till mellis och såklart oftast efter träning! Aminosyrorna jag använder är från svensktkosttillskott med smaken vattenmelon. Är inte så påläst när det gäller dessa, vissa säger att man ska ta de innan träning och vissa under, men jag dricker alltid mina under tiden jag tränar för det gjorde jag när jag gick på dieten. Jaa det är väl ungefär det. Sen äter jag bars i ibland och då är det nästan alltid questbars eftersom de är godast samt innehåller mindre socker än vanliga bars. Dock är de väldigt dyra så brukar inte köpa dom så ofta men gör jag det så köper jag en hel låda som kostar runt 300 och innehåller 12st!
 
Varför jag använder proteinpulver är dels då för att det är gott haha men främst för att man återhämtar sig bättre efter träningen! Aminosyror hjälper till att minska muskelnedbrytning. Det är det jag vet iallafall haha, är faktiskt jävligt okunnig när det gäller sånt men mitt tips om man vill veta mer är att fråga ett proffs. Jag har googlat massa gånger men det hjälper typ iiingening så jag skulle fråga personalen på till exempel gymgrossisten eller kolla på fitnessguru's hemsida för under deras produkter står det vad allt är bra för osv!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback