Skriv din beskrivning här!

Q/A - HOW TO EAT

Q: Hej! Jag har nu börjat träna och undrar lite om hur jag ska göra med kosten osv. Målet med min träning är att få bort allt onödigt fett och bygga upp lite mer muskler. Vad har du för tips när det gäller kosten? Ska man börja med protienpulver, questbars osv?
A: Hejhej! Vad kul att du har börjat träna, hoppas du tycker det är roligt hihi! Om jag var du så skulle jag nog köra styrketräning 3-4 gånger i veckan samt gå morgonpromenader 3-4 gånger i veckan, 30-60 minuter per gång. Förösök också att äta på regelbundna tider och gärna var tredje timma. Till frukost kan man äta ägg eller havregrynsgröt med bär till exempel, eller göra en smoothie (undvik yoghurt med mycket socker i). Sen efter tre timmar kan man ta en frukt, kvarg (mitt tips är naturell kvarg smaksatt med fun light), knäckebröd, smoothie eller något annat litet. Sedan efter ytterligare tre timmar då så äter man lunch och är man i skolan så äter de flesta det som serveras där, försök att dricka vatten istället för mjölk och undvik helst feta såser. Tre timmar efter lunch så är det mellanmål igen, oftast ganska bra tajming när man har kommit hem från skolan, kan vara samma mellis som tidigare. Till middag äter man antingen det familjen äter, om det inte är pizza eller något sånt då kanske! Då kan man göra en sallad, eller kyckling/lax/nötfärs med ris. Det finns även mycket annat som är gott och nyttigt, det är bara att googla alternativ vara påhittig, ta lite vad som finns hemma! Sen tycker jag att precis när man börjar träna och håller på att ändra sina matvanor, att man kan unna sig två eller iallafall en gång i veckan, men då behöver det inte vara i oändliga mängder, utan kanske lite godis bara, eller popcorn, eller något, och inte tre pizzor och två chipspåsar, haha nej men ni fattar! Finns även massa andra alternativ till snacks på fredag-/lördagkvällen iställer för godis eller chips!
Proteinpulver och bars använde inte jag i början av min träning när jag hade en del (inte massa, utan bara en del) fett jag ville få bort för det går så bra utan. Men vill man sedan satsa lite extra kan man självklart överväga att börja med det!


Om man vill gå ner i vikt så är det ju inte det bästa att börja med proteinpulver, utan att äta så cleant som möjligt och att sedan börja med det om man verkligen vill satsa på att bygga muskler då man får bättre resultat om man ligger på ett överskott innehållande mycket protein :)

Svar: precis! som jag skrev ungefär :)
Alice Bomberg

2015-01-08 · 14:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback