Skriv din beskrivning här!

Sluta med alla jävla fördomar

Jag blir så arg och måste bara få skriva av mig lite om mina tankar och åsikter. Kritik, tankar och åsikter FRÅN ER om detta är självklart tillåtet. Bara kul att veta hur andra tycker och tänker kring detta med! Men jag tänker skriva utifrån mitt perspektiv och så som jag ser på allt detta.

Folk (vissa, absolut inte alls) har såna himla fördomar om oss som tränar mycket och vill äta nyttigt. Varför? Alltså jag fattar inte varför alla klagar på den här himla "träningshetsen". Visst, för vissa går det för långt. Vissa tränar utan något stopp alls och äter alldeles för lite eller för dåligt och det kan sluta hur som helst, jag fattar.
Men jag blir så himla arg på folk som har såna falska jävla fördomar om, ja till exempel om mig själv. Jag tränar mycket och försöker att äta nyttigt. Och om jag godis ibland så säger vissa ironiskt "oooj du äter godis, välkommen till klubben". Vissa fattar säkert vad jag menar.
Detta gör mig så himla irriterad. Det är la klart att jag äter onyttigt ibland, och lite godis i månaden skadar inte för min del då jag inte är någon fitnessmodell som går på sträng diet eller en VS-modell som måste svälta mig själv. Jag tränar mycket för att jag tycker det är så jäkla roligt och för att jag älskar att se resultat på min egna kropp. Jag vet också vad som passar min kropp mest och vad jag mår bäst av. Jag skulle aldrig kunna äta massa chips och godis flera gånger i veckan eller trycka i mig pizza och cola. Det mår min kropp inte ett dugg bra av, och inte jag heller för den delen. Men vissa personer älskar sånt och bryr sig inte ett skit om att det är onyttigt, och det är deras val, jag har inget emot det alls. De gillar bara inte att träna och de älskar fet mat, men de kan också äta kvarg och de kan äta fruktsallad. För att dom tycker det är gott. Precis som jag. Jag kan äta godis en fredagkväll för att det är så jävla gott. Jag kan trycka i mig en hel ben&jerry i solen för att det är gott.
MEN JAG MÅR INTE BRA AV DET OCH INTE MIN KROPP HELLER.
Därför äter jag mycket hellre kvarg med hallon till frukost. Eller gröt. Eller bananpannkakor. Det är inte för att följa trenden, för att verka nyttig, eller något sånt. Utan det är för att jag inte gillar vitt bröd med ost på och ett glas oboy till frukost. För jag mår typ illa av det, tycker seriöst det är riktigt äckligt med ljust bröd osv...
Istället för pizza så tar jag en kebebsallad för att det är gott och för att jag inte ska känna att jag måste bränna bort pizzan dagen efter. För sån är jag. Jag kan oftast inte äta fet mat och sen somna med gott samvete. Det funkar inte så för mig. Jag kan unna mig ibland men unna för mig är inte att häva i mig massa cola och äta en hel kebabpizza sen en påse chips. Jag unnar mig kanske lite godis och/eller en burk-cola ibland och sen är jag oftast nöjd med det.
MEN tillbaka till fördomarna nu.
Ni som säger att vi (såna som jag, träningsnarkomaner som helst äter nyttigt) bara äter en liten pannkaka till frukost eller lite kvarg med några hallon (oftast tar ni det exemplet) eller att vi bara dricker en celsius till kvällsmat och en proteinshake efter träning. Får jag fråga er hur ni resonerar? För ni har FEL. Iallafall om mig och om flera av mina kompisar som tränar mycket och är måna om vad dom äter. Vi kan äta kvarg med hallon till frukost, ja. Men inte fan är det en liten klick kvarg med typ ETT hallon på som vissa säger, hahah det är fan skrattretande... När jag äter kvarg med hallon äter jag en STOR HEL JÄVLA SKÅL med det. Och när jag äter bananpannkakor äter jag det med massa tillbehör och jag trycker i mig för att det är gott. Oftast blir det 20st pannkakor, och inte bara fyra.
Och när jag tränar två pass om dagen är det för att jag vill nå mitt mål så snabbt som möjligt och också för att tycker det är så förbannat kul att vara på gymmet. För att jag inte skulle byta ut gymmet mot något annat i hela världen. När jag kommer hem från ett mördarpass på gymmet så är jag oftast vrålhungrig och då räcker det absolut inte med en banan eller lite kvarg. Helt sex kycklingbitar, massa sallad och kanske lite kvarg till det. Eller massa gott grillat kött och matvete eller något. Inte fan blir jag la mätt på "en klick kvarg" HAHAHA
 
Detta inlägget blev väldigt rörigt och jag kanske låter som värsta bitchen. Men skitsamma. Vad jag vill komma fram till är att ni (alltså NI som har såna här fördomar, NI som känner igen er) borde sluta ha såna himla fördomar. Vi vill inte äta en stor slafsig pizza och supa ner oss på fredagkvällen för att vi mår inte bra av det och VI VILL INTE DET. Vi har valt det själva. Det är inget vi tvingar på oss för att vi ska verka vara bra människor och för att andra ska tycka att vi är duktiga. Vi har valt det själva för att vi VILL det och för att vi vill visa upp våran kropp i sommar och känna att vi är nöjda. Känna att dieten och den hårda träningen verkligen har gjort susen!
Jag hör väldigt ofta folk som klagar på såna som tränar mycket och äter nyttigt och "låt det inte gå överstyr" osv. Men om jag skulle säga till någon "ska du verkligen äta allt det där? det är inte bra för din hälsa", då skulle alla hoppa på mig som några jävla gamar. För det är fel fel fel. Det är fel att säga till någon hur mycket onyttigt den äter. Fel att säga till någon att den borde träna. Men varför får alla säga till oss hur vi ska träna och äta då? När de inte har en aning om vad jag mår bra av eller vad jag vill och inte vill? LÅT ALLA GÖRA SOM DOM VILL. TA HAND OM ERA EGNA PROBLEM ISTÄLLET FÖR ATT BRY ER OM ANDRAS.
 
 
Ni som missuppfattar detta inlägget eller tycker något annat, kommentera gärna! För det är kul att höra hur andra ser på allt detta och veta vad ni tycker och tänker osv.


Håller med dig!!! Det är alltid så, om jag skulle gå omkring och kritisera vad mina vänner äter och dricker (tex super från klockan åtta till fyra på natten, PLUS trycker i sig hamburgare och pommes efteråt) skulle människor glo på mig och tycka att jag är sjuk i huvudet för att kritisera! Men det är endå helt okej att kritisera allt man vill på oss som verkligen vill äta hälsosam mat och näringsrik mat! Det tycks vara så lätt att hitta fel på oss, vi tränar "för mycket", äter "för hälsosam mat", men tänker inte de själv då på vad de sätter i sig?? Typ alkohol är ju det värsta. Kroppens normala funktioner stannar och lever måste fokusera på att bara bränna alkoholen. Sedan undrar man varför man lagt på alla fyllekilon och går på en sjuk diet för att bli smal och kunna börja supa igen... Helt sjukt tycker jag...

2014-05-06 · 09:35:49

ALLTSÅ ALICE! Jag är med dej!!! Fan vad jag tänkt på alla fördomar och vad folk säger och tror.
Jag tror att jag äter och tränar på ungefär samma nivå som dej och det är SÅ många i min omgivning som tror att jag har ätstörningar typ. Bara för att jag inte äter till exempel potatisgratäng till grillat eller beställer pizza varje fredag på jobbet eller tar sylt på mina mackor.
Sen gör det mej ännu argare när folk kommenterar när man väl äter något onyttigt, som om man inte skulle förtjäna det efter att ha gymmat varje dag hela veckan?
Alltså helt ärligt, folk som inte tränar fattar inte att vi gör det för att det är roligt. Har jag inget att göra en fredagskväll väljer jag LÄTT att åka och gymma kl 22 istället för att lägga mej i sängen och käka godis framför någon film. Och det är ju inte för att jag har ätstörningar direkt utan för att det är roligare liksom!
Okej rörig kommentar men aja, behövde typ få ur mej det för det är något jag tänkt på så mycket den senaste tiden haha!
Kram på dej! Din blogg är jättebra <3

2014-05-06 · 10:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback