Skriv din beskrivning här!

Dagens PW + min diet

Jag var väldigt trött imorse som ni nog märkte hehe... Men jag tog mig ut på en PW ändå! Jag gick tydligen saktare än jag brukar (average pace 08:51 min/k) men ändå tog det 34:55 minuter? Det brukar ta 40 min? Minns la fel men blev lite chockad hehe... Aja, har iallafall hunnit duscha, fixa mig, plugga, packat och fixat matlådor! Vet inte om jag har berättat om min lilla diet de kommande veckorna eller bara rensningen...? Men under bilderna här så skriver jag lite om min diet så läs ni som vill!
Ska kolla ett avsnitt av Greys nu sen äta sen gå till skolan. Tillbaka till vardagsrutinerna!
Jag ska alltså köra på en diet nu fram till sommaren, som jag hoppas (måste måste måste) kunna hålla! Kanske kommer ha max tre cheetdays, men förhoppningsvis så överlever jag utan dom. Och jag vet att jag kan klara det utan, det är bara viljan som behövs. Men har två kompisar som inte heller äter godis och sånt så då blir det lite lättare ju! Sen köper aldrig mina föräldrar något och min syrra äter knappt heller något sånt så det kommer inte finnas något sånt onyttigt hemma. Om jag vill ha något måste jag alltså köpa det själv. Och är det något jag alltid lägger pengar på så är det typ mat osv, men måste spara pengar nu!! Så hoppas att jag ska kunna hoppa över skräpmat, godis osv.
Först och främst så har jag ändrat mig angående den där rensingen jag tänkte köra nästa vecka. Har funderat lite på det och även snackat med en kompis. Hon sa att hon inte hade någon energi till något så hon fick avbryta efter fyra dagar för hon var tvungen att äta normalt liksom. Och jag känner att om jag inte kan ens gå pw:s men framför allt inte orkar plugga, så ska jag nog inte köra denna rensingen. Så tänkte lite och kom fram till att jag inte ska köra på den. Utan kör den i sommar istället, när man kan vara hemma och sola och typ sova hela dagarna haha! För vill såklart testa den någon gång för att se hur min kropp reagerar på den. Kanske inte alls blir samma för mig som min kompis, men det vet man ju inte förrens man provat! Men känner att jag inte vill vara dödstrött hela dagarna och somna efter skolan nu när det är massa nationella prov framåt osv. Så den skiter jag i haha!
Däremot så ska jag äta annorlunda, köra en slags diet alltså. Och det är inte för att banta, men för att få en mer slimmad kropp typ. Min mage måste bli snyggare till sommaren har jag bestämt, vill få synliga magmuskler och vill även känna mig fräshare och verkligen ha koll på vad jag får i mig för mat! Vill även få tightare lår så kommer köra stenhårt med konditionen nu! Speciellt mina powerwalks. Men min diet ser ut såhär:
Jag kommer att fixa egna matlådor att äta i skolan (har redan börjat lite), fast på tisdagar och onsdagar äter jag hemma efter gymmet, innan skolan, eftersom att jag börjar sent då! Men på måndagar, torsdagar och fredagar blir det matlådor. Matlådorna, alltså min lunch, kommer bestå av sallad + nötfärs, lax, eller kyckling. Det är vad jag har tänkt hittills. Har inte fixat matvete än men det kommer jag nog äta någon dag till laxen isåfall. Om jag ska ha någon "sås" till laxen och kycklingen så kommer jag blanda naturell kvarg med sötsur sås. Till nötfärsen kanske jag bara äter kvarg isåfall. Och jag kanske inte vill äta nötfärs, lax och kyckling i en och en halv månad, så det kan bli typ torsk eller någon annan fisk också! Till frukost ska jag försöka att bara äta gröt, ska jag gymma på morgonen kanske jag gör en smoothie innan också. Till mellanmål efter skolan eller på förmiddagen kommer jag äta en frukt, banan eller äpple tror jag! Och så kanske jag dricker en proteinshake också. Kommer fortfarande fortsätta med dom och mina aminosyror.
På kvällarna kommer jag äta den maten som resten av min familj äter. Och eftersom att det är viktväktar-mat så kommer den också vara nyttig! Efter skolan kanske jag äter kvarg med frukt, eller müsli eller liknande. På helgerna, om jag vill lyxa till det typ haha, så kommer jag äta vaniljkvarg med hallon (det är som godis för mig!!), kellogg's-chips, ananas, mango osv. För jag äter gärna det istället för godis, alltså tycker nästan det är godare än godis. Och det kan jag äta hur mycket som helst av utan att på ångest liksom!
Börjar på min diet idag, så ska äta nötfärs och sallad om en halvtimma. Sen kommer jag ta med ett äpple att äta sista lektionen i skolan för jag slutar fyra. Sen ska jag direkt till gymmet där jag kommer dricka mina aminosyror. Efter gymmet så dricker jag proteinpulver och ikväll äter jag viktväktar-mat tillsammans med min familj! Ska även steka laxen och fixa den så jag kan äta den i helgen. Ska försöka lägga upp matschemat lite bättre, för har inte jättemycket koll när jag ska äta kycklingen och laxen. Ska även försöka skriva upp hela mitt veckoschema, alltså mat-tider (när jag kommer äta vad), träningsschema och pluggschema. Ska försöka göra det nu eller ikväll så jag kan visa er också!
Är det någon som är på mig med denna dieten? Kommentera gärna isåfall så jag kan skriva peppande inlägg och veta att någon tar åt sig typ haha.. Ska fan kämpa för min drömkropp nu! Är nöjd över hur långt jag har kommit men det är en lååång väg kvar. Men ska inte fokusera på hur lång resan är, utan hur långt jag har kommit, på mitt mål, på hur mycket jag ska kämpa och på hur nöjd jag ska vara när jag är "färdig". Fram till sommaren ska jag göra mitt bästa verkligen och köra STENHÅRT. Vet hur nöjd jag kommer vara om jag klarar det!! Hoppas ni kämpar också, vi klarar detta, kom igen nu!!


Vad heter den appen du använder när du går? :)

2014-04-23 · 20:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback