Skriv din beskrivning här!

Vardagsrutiner

Allt handlar om att planera. Vissa undrar hur jag hinner med allt och hur jag får allt att fungera oså typ. Men det är nog för att jag planerar så himla bra och så jäkla mycket. Och framför allt så planerar jag I TID. Sätter mig alltid ner med block/dator och almanacka på söndagkvällarna och planerar kommande vecka. Vad jag ska träna, vad jag ska plugga på, vad jag ska äta (blir så nu när jag fixar egna matlådor) och vilka dagar jag ska göra allt osv. Följer jag planeringen sen så ser jag också om jag har tid över till annat. Till exempel så kanske jag ska plugga måndag, tisdag, onsdag, torsdag, lördag och söndag, men inte på fredagen. Då vet jag att om jag gör allt plugg jag bestämt att jag ska göra mån-tors så hinner jag med att göra något att kul på fredagen. Sen om jag pluggar ordentligt på dagen på lördagen så kan jag göra något kul på kvällen! Och det jag inte gör under veckan som jag egentligen skulle ha gjort, det får jag helt enkelt försöka hinna ikapp på söndagen, vilket inte brukar vara så uppskattat... En vanlig vecka för mig brukar se ut ungefär såhär: måndag: gym + plugg, tisdag: gym + plugg, onsdag: gym + plugg, torsdag: gym + plugg, fredag: gym om jag vill + vara med kompisar, lördag: gym + plugg + vara med kompisar, söndag: gym + plugg + ta-det-lugnt-dag + planera kommande vecka, handla mat osv.
Ganska tråkiga veckor nu när jag tänker efter och oftast gör jag inget speciellt på helgerna heller, dels för att jag aldrig orkar vara uppe så länge på helgkvällarna och dels för att jag ofta ska upp ganska tidigt dagen efter för att gymma och plugga! Men såhär brukar mina veckor se ut, och det ska bli så skönt att slippa de här vardagsrutinerna om ett tag på sommarlovet. Visst, jag gillar rutiner och så men hur kul är det att BARA plugga hela tiden? När jag inte gör det så kollar jag kanske på Greys, eller träffar någon kompis eller något. Eller gymmar. Det ska bli kul att kunna göra lite som man vill, när man vill, på sommarlovet. Ska bli skönt att kunna vara uppe hur länge som helst och slippa gå upp tidigt dagen efter för att man måste gå till skolan för att sedan komma hem och plugga ännu mer. Det är ju alltid samma sak egentligen. Träna, skola, plugga, sova... Det enda jag gör på dagarna nu för tiden känns det som! Och om jag inte orkar plugga så sover jag haha. Längtar så jäääkla mycket till sommarlovet. Ska verkligen göra roliga saker som jag kommer minnas sen har jag bestämt mig för!!
 
 


Hej, beundrar verkligen att du kämpar så hårt, stor inspiration verkligen!! Kommer du att fortsätta med dina träningsrutiner under sommaren eller ska du ta en paus från dem också? :)

2014-05-20 · 12:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback