Skriv din beskrivning här!

BUTT PLYO

Ååh vilket bra pass verkligen, körde plyo för rumpan och det var hur svettigt och jobbigt som helst, precis så som det ska vara när man tränar! Älskar det!! Jag körde först squats med hopp upp på en steppbräda (som jag hade emellan fötterna), sedan en squat och som ett steg snett bakåt med ena foten och sedan en squat plus likadant på andra sidan och även jumping lunges. Jättesvårt att förklara verkligen och jag förstår om ni inte fattar haha men jag ska försöka nästa gång att filma övningarna, förhoppningsvis har jag blivit bättre på de då! Jag upprepade iallafall detta 3 gånger och körde 10st av alla tre övningarna - alltså 10x3 på de övningarna. 10st på första övningen, 10st på andra och 10st på sista sedan vila och sedan upprepa. Avslutade förresten med push squats i smithen (så många jag orkade vilket blev 10st, alltså cirka 10 sekunder, sedan även fem minuters utfallssteg och kicks backs på löpbandet i hög lutning.
Det var första gången jag körde plyo faktiskt men tyckte det var jätteroligt verkligen! Hade lite nya låtar i min lista och så var det ju endast pulshöjande övningar PLUS att det brände huuur mycket som helst i rumpan efter att jag bara gjort de tre övningarna en gång. Trodde då inte att jag skulle orka 3 set så var nöjd och glad när jag bestämde mig för att göra det! Superkul verkligen!! Ska som sagt försöka filma övningarna någon gång så att ni kan se hela passet för tycker absolut ni ska testa det om ni inte har gjort det!
Hade på mig min nya träningströja från H&M som ni ser på bilden nedan:


När jag var klar var jag som sagt DÖD. Fick jättebra pump i baksidan och i röven, ÄLSKAR det verkligen, alltså bästa som finns. Så kul att hitta nya övningar med som man tycker är kul redan första gången. Rumpan är även en muskelgrupp som jag prioriterar lite extra då jag verkligen vill bli starkare i den, och självklart vill att den ska bli snyggare och tightare haha. Så det var iallafall så min morgon såg ut!!
Ska förresten lägga upp bild på push squatsen på min fitnessinsta så där kan ni se något från morgonens träningspass iallafall haha! Måste bli bättre på att filma verkligen...

Drack även de nya aminosyrorna under passet som jag köpte på Fitnessfestivalen. De är från svenskt kosttillskott och har smaken vattenmelon, så himla goda verkligen!! Ett starkt tips till er som behöver nytt BCAA, smakar som saft!

Nu är jag i skolan, går till fyra idag och efter det ska jag till optikern för återbesök bara för att kolla om mina linser funkar bra oså. Sen ska jag plugga resten av kvällen! Ska till Weber en liten sväng också för lite pluggmys. Så det blir nog en bra det här! Puss /A



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback