Skriv din beskrivning här!

Om mig

Jag tänkte skriva en liten presentation om mig själv. Men det är bara för att kunna länka detta inlägget till min kategori "LÄNKAR" i menyraden sen, så jag ska se om det funkar! Aja skriver en klassisk presentation om vad jag gillar, inte gillar, gör på fritiden osv haha...
Alice heter jag och är en 17-årig tjej från Jönköping. Jag bor i Vättersnäs med min mamma, pappa och lillasyster + våran katt. Jag går samhällslinjen på Sandagymnasiet och trivs jättebra! Går i samma klass som världens bästa tjejgäng som jag har så himla roligt med!! Har träffat nya bästa vänner på gymnasiet och det är jag så himla tacksam för verkligen! I skolan är jag la hyffsat duktig, utom i matten men det behöver vi inte prata om haha. Jag är en sån person som börjar gråta när jag öppnar boken, inte en sån som säger att jag gör det men sen inte gör det:-) Sad but true! Mina favoritämnen är svenska, engelska och psykologi! Önskar verkligen att jag var duktig på matte då min dröm är att bli kirurg, meeen har andra drömmar med. Och dom ska bli planer! Har nämligen tänkt att vara au pair i San Fransisco eller New York. Sen hade jag tänkt bosätta mig med min familj någonstans i USA också när jag blir äldre! Har massa planer för min framtid men pallar inte skriva ner allt här då jag inte vill att alla ska veta allt sånt om mig.
På min fritid iallafall, förutom att plugga, så gymmar jag! Älskar att gymma och gör det minst en gång om dagen. Ibland har jag vilodagar på grund av att jag kanske måste plugga till exempel. Men det händer inte alls ofta! Därför skrivs det mycket här på bloggen om träningen och fitness då det är det jag verkligen brinner för. Något annat jag älskar är att äta.. Kan äta hela tiden haha! Känns som att jag hela tiden måste ha något att tugga på. Och det är tyvärr inte alltid det blir något nyttigt, men försöker oftast tänka på det! Men jag har mina perioder vilket ni märker om ni läser bloggen, MEN vet också att det är viktigt att unna sig lite ibland, om man VILL. Just nu (april-juni) går jag på dietmat, men jag har en fuskdag i veckan då jag får äta godis, dricka cola osv (tror dock jag ska sluta med det för kommer i obalans och slutar inte äta onyttigt då...) Men jag har med mig matlådor till skolan för att veta exakt vad det är jag stoppar i mig. Oftast massa sallad och så kyckling/lax/nötfärs. Till middag hemma på kvällarna äter jag Viktväktarmat med familjen. Anledningen till allt detta med matlådor osv är INTE för att banta och bli smal. Utan för att jag vill äta nyttigt, må bra, få i mig mycket proteiner och mindre fett, bygga muskler så snabbt som möjligt + öka i vikt i muskelmassa. Nu vet ni det!
Älskar även att kolla på serier och min absoluta favoritserie som jag aldrig aldrig aldrig kommer tröttna är Greys Anatomy. Jag kan verkligen kolla på ett avsnitt flera gånger utan att tröttna och jag kan flera repliker utantill. En annan bra serie som jag gärna kolla om på är One Tree Hill. Har kollat hela serien en gång men lovar att det kommer bli fler!! Se dom om ni inte redan gjort det!
Tillbaka till ätandet, en annan sak jag älskar är frozen yoghurt. Det är såå himla gott tycker jag! Ni ser en bild på det längst ner i inlägget från när jag och tre tjejkompisar var på bryggan för någon vecka sen. Tycker det är så himla gott med massa jordgubbar och sånt till!
Några andra saker jag älskar kan väl vara färgen rosa, blommiga lakan, vit inredning, nystädat rum, questbars, nymålade naglar, nybäddade lakan, min mobil, musik (bland annat Gavin Degraw, Admiral P, Panda da Panda, Maskinen, Macklemore, Labyrint, Eminem, Calvin Harris, The Killers och Coldplay + många många fler!!), läsa bloggar + blogga, sola, cykla, flygplansmat, röd paprika, pärlöronhängen USA, Göteborg, sova i solen, iskallt vatten, vara pigg på vardagsmorgnar. Finns tusen saker jag älskar men också lite saker jag hatar, här kommer lite av de:
hetsiga människor (när de tjatar, skriker och inte kan lugna sig och pratar i mun på andra, så jävla störande), folk som snackar massa skit om sina kompisar och sen umgås med dom (ja ni har hört det förr), slask-väder, dåliga dagar, måndagar, plugg, segt internet, nätmobbning och mobbning överhuvudtaget, dryga människor (det finns två olika sorters dryga, dryga som i roliga och dryga som i jobbiga och elaka), såna som tycker det är okej att kalla någon smal (lika hemskt som att säga till någon att den är tjock, enligt mig), såna som tycker att folk som tränar och äter nyttigt inte har ett roligt liv (öh hahaha tysta med er tack), insekter, repor på mobilen, korta naglar, smutsigt hår, dåliga träningar osv.
Nu kanske jag låter som en jättenegativ människa när jag skriver upp så mycket jag hatar haha. Men så är det verkligen inte! Vill bara att ni som kanske inte har en aning om vem jag är, vet vad det är för människas blogg ni läser liksom.
Finns det något mer att säga egentligen? Isåfall så lägger jag till det om jag kommer på något!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback