Skriv din beskrivning här!

MATBILDER

ja eftersom att jag inte äter efter något strikt kostschema längre så täntke jag dela med mig utav vad jag ätit de sista dagarna! dels för att vissa av er kanske vill veta och dels för att ni kanske får lite inspiration! kram kram


smoothie: havregryn, proteinpulver och vatten, ett ägg och två finn crisp med skinka och paprika.

primörsallad med rucolakräm och kyckling
så här gör du:

1. koka quinoan enligt anvisningen på förpackningen och låt svalna
2. rucolakräm: mixa rucolan med créme fraiche, ost och mjölk till en slät kräm. smaka av med peppar.
3. primörsallad: strilma sockerärterna på längden. skala kålrabbin, skär den och löken i tunna skivor eller strimlor.
4. blanda quinoan med grönsakerna och smaka av med salt och peppar. ringla över olivoljan.
5. dela kycklingfiléerna på längden och krydda med salt och peppar. stek dom runt om i matfettet 5-6 minuter.
6. servera salladen med kyckling och rucolakräm

(jag vet att ingredienserna inte syns så väl på bilden och jag kanske har stavat fel eller något haha, men här - http://www.ica.se/recept/primorsallad-med-rucolakram-och-kyckling-716630/ - har ni receptet från ica's hemsida så ni kan kolla där!




caseinkaka
detta receptet har jag lagt upp innan, för jag har gjort kakan till min familj, men lägger upp den igen. åt ju ingenting av den förra gången men var tvungen att testa nu ju för den verkade SÅ GOD, och min famij tyckte ju det med så!! prova denna!!

- blanda 40 g chokladcasein och 2 tsk bakpulver i en skål
- vispa i en annan skål: 3 ägg och 1 dl stevia pösigt
- tillsätt 100 g kvarg och en skvätt vaniljarom/steviadroppar med vaniljsmak/vaniljpulver (vi hade inte det hemma så jag tog vanligt proteinpulver) och fortästt vispa
- häll sedan ner de torra ingredienserna, rör om hela tiden för att undvika klumpar
- rör till sist ner ½ dl mjölk
- häll smeten i en springform
grädda sedan i ugnen på 175 grader i 20 minuter

man kan även tillsätta bär på kakan innan man sätter in den i ugnen (som jag gjorde förra gången) men denna gången valde jag att toppa den med blåbär och kvarg blandat med fun light (smak: pineapple/papaya) EFTER att den hade varit inne i ugnen. den var supergod verkligen och om man vill kan man ju göra halva satsen och äta som mellanmål till exempel! weber gjorde det när jag var hemma hos henne och då hade hon, hallon, cashewnötter och jordnötssmör till. det såg supergott ut också så tror jag ska prova det nästa gång!



naturell kvarg blandat med kakao (ville ha choklod-proteinpulver egentligen och pappa har beställt det, men det har inte kommit än!). sen hade jag hallon, banan och cashewnötter i!! snabbt, enkelt, gott och mättande mellis.




två knäckebröd med banan och en smoothie gjord på hallon, banan, mjölk och is. TROR jag iallafall. hade skrivit upp receptet i mobilen men nu när jag skulle kolla så hade jag visst tagit bort det... kan ha haft proteinpulver och/eller havregryn i också! åt detta till frukost men blev såklart inte så värst på bara det så åt lite caseinkaka efteråt också som hade blivit över sen dagen innan hehe.


naturell kvarg med kakao, blåbär och havregryn


Bra inlägg!!

2014-09-18 · 16:31:56

Gott!

2014-09-18 · 18:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback