Skriv din beskrivning här!

CASEIN-KAKA

denna goda kakan bakade jag ikväll! åt inget själv eftersom att jag inte får det men bjöd min familj och den uppskattades verkligen! fick receptet från myjagborn.myshowroom.se och tänkte dela med mig av det till er!

- blanda 40 g chokladcasein och 2 tsk bakpulver i en skål

- vispa i en annan skål: 3 ägg och 1 dl stevia pösigt

- tillsätt 100 g kvarg och en skvätt vaniljarom/steviadroppar med vaniljsmak/vaniljpulver (vi hade inte det hemma så jag tog bara lite vanligt proteinpulver!) och fortästt vispa

- häll sedan ner de torra ingredienserna, rör om hela tiden för att undvika klumpar

- rör till sist ner ½ dl mjölk

- häll smeten i en springform

- tillsätt 100 g hallon (jag mätte inte upp utan hällde bara över lite på ena halvan, på den andra halvan blev det blåbär) och grädda sedan i ugnen på 175 grader i 20 minuter




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback