Skriv din beskrivning här!

En fråga om min träning

Är det lättare att träna och gå ner i vikt och liksom bli smalare än att träna och bygga på med muskler osv?? 
Tränar du för att bygga på eller liksom bli mer smal och fit?? Berätta gärna! :)
 
 
Hej! Jag vet faktiskt inte. Kvinnor har svårare att gå ner i vikt/förlora fett, än män. Det vet jag iallafall. Men jag tror att om man tränar kondition tre gånger i veckan och styrka tre gånger i veckan, att man förlorar fett snabbare än man får de muskler man vill ha. JAG VET INTE. Är inte bra på sånt, jag tränar bara det jag känner för och som känns bäst för mig liksom! Så jag vet faktiskt inte... Men det känns så? Men lita inte på det för är inte alls säker haha...
Jag tränar för att bygga mer muskler, men även för att bli mer slimmad typ haha? Alltså vill inte säga att jag vill bli smal för tycker inte det är alls så snyggt att vara smal! Alltså hellre en hel del muskler och lite fett än typ inga muskler och lite fett, så tycker jag iallafall!! Men jag har ju börjat gå powerwalks nu och det bränner bort fett snabbare än om man löptränar (då löpträning tränar mer kondition) + att jag orkar gå pw 45 minuter, löpa orkar jag inte göra alls länge för har så dålig kondition, så den ska jag nog börja träna upp senare i vår!
Men om vi tar min mage som exempel, har inte så mycket bukfett men det är det sista precis längst ner typ som jag vill få bort. Så därför går jag powerwalks och försöker även hitta så många övningar som möjligt som tränar just den nedre delen av magen! Sen insida lår, jag har ganska muskliga ben, tycker jag själv iallafall... Så jag går även powerwalks för att förlora fettet på insidan av mina lår! Men mina armar, axlar och ryggen vill jag bara bygga muskler på! Hoppas att du fick svar på din fråga! Sorry för sent svar dock... Puss&kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback