Skriv din beskrivning här!

Q/A - "hur slutar jag äta godis?"

Q: jag har problem med godis, jag äter det hela tiden.. kan du ge mig tips för att sluta äta godis?

A:
börja med en kort period då du inte äter något godis! alltså typ att du börjar med att du bara får äta det på fredagen eller lördagen (en gång i veckan). och rensa ut allt godis som finns hemma. det finns ingen anledning till att "äta upp det när det ändå finns där" utan det är bättre att bara rensa ut allt direkt! för om du inte har något godis hemma så finns det ingen anledning till att gå och slösa pengar på det om man ändå får ångest när man har ätit upp det typ. lite typiskt mig haha men ska bättra mig...
det kan ju vara svårt om typ ens föräldrar köper godis och chips och sånt hela tiden, men det är bara att stå emot eller försöka få med dom på att dra ner på det också! finns ju andra saker, som är minst lika gott, som man kan ersätta det med! till exempel frukt, bär, naturgodis (är ju kanske lite bättre iallafall, dok så satans dyrt hehe). sen är det fan bara att bestämma sig. tänk att när du klarat dig måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag utan godis, så får du en belöning. och detta kan vara just godis då om du vill. mitt tips är isåfall att inte köpa tre marabou, ett kilo lösgodis och fem påsar pimpim haha för det blir lätt så när man är sugen att man köper jättemycket. men då kan man lika gärna äta det varje dag istället?? känns det som iallafall, så det kvittar ju typ. utan köp lite lösgodis bara i måttlig mängd liksom!
sen lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag och torsdag så äter du något annat om du blir sugen. frukt, bär, nötter, popcorn eller vad som helst! men inte FÖR mycket av detta heller. det är såklart bättre än godis, men lagom är bäst. och drick mycket vatten!! det dämpar suget som faaan. gör smoothies och vad som helst. och ät ordentligt med mat. frukost, lunch och middag + mellanmål där emellan.
ju mindre godis och sånt man äter, ju mindre sugen blir man faktiskt! äter du det på fredagkvällen lär du vilja ha det igen på lördagen. men det är bara att stå emot. ladda ner appen "big day" om du har iPhone (finns kanske på typ samsung osv med, vet inte) och räkna ner till du får äta godis eller något igen. haha även om det bara handlar om några dagar liksom. sånt kan funka för mig! och så kan du ha någon motiverande bild också!!
så du behöver inte sluta äta godis, men vill du göra det, så trappa ner mer och mer allt efter som!! eller sluta direkt. de två sakerna funkar olika för alla. men testa det som är bäst för dig. sen har jag ETT litet tips till, om du är jättesugen någon gång sen kanske när du slutat äta godis, eller inte vill äta det typ fast du är jättesugen, ta en ruta mörk choklad. för det "får man" äta och det är inte lika "farligt" som vanligt lösgodis!!
svaret blev kanske lite rörigt nu hehe men hoppas du orkade läsa hela och LYCKA TILL!! kommentera om du/ni vill ha fler tips eller liknande kring detta så fixar jag det!
puss&kram /A



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback