Skriv din beskrivning här!

Podcast

Tänkte tipsa er om en app som heter "podcaster". För er som inte vet vad en podcast ("pod") är så är det som olika radio-avsnitt typ. Man är oftast typ två personer som har en egen pod, alltså typ "kanal", "konto", eller vad man nu ska kalla det! Och så pratar man om olika grejer, och detta blir då avsnitt. Till exempel om jag och min syster skulle ha en pod så kanske våran kanal heter "alice&ebba" eller någoot, och i ett avsnitt kanske vi pratar om hur det är att ha en syster, i ett annat om varför vi gymmar osv. Hahah dåligt exempel kanske men ni fattar?? Och om man laddar ner appen så kan man (precis som på typ bloglovin eller blogkeen) följa olika konton/kanaler då. Sen när de spelat in en ny pod/ett nytt avsnitt så syns det och då kan man gå in och lyssna. Vissa är bara tjugo minuter, andra är två timmar. Jag följer inte så jättemånga och började lyssna på poddar när vi var i USA för tänkte att det kunde vara mysigt på typ flygplanet osv när man ändå inte har så mycket annat för sig. Men lyssnar också på typ bussen, när jag ska sova, eller när jag solar eller något!

Var lite skeptisk till det här med poddar först för tänkte att det är tråkigt att höra två personer prata bara liksom? Men min syster tipsade om en kanal som hon tyckte var jättebra, den heter Mathilda och Andrea blogpod och det är då två tjejer som har denna podden. De pratar om allt från killproblem till fester och avundsjuka. Typiska ungdoms-/tjejgrejer som jag tror att de flesta känner igen sig i! De har flera roliga, dock var det längesen jag lyssnade på någon nu.
Längesen jag lyssnade på någon pod överhuvudtaget i och för sig, har varken hunnit eller orkat typ hehe. Men det är kul iallafall!

Mina favoriter är nog body radio och Mathilda och Andrea blogpod. Gillar Michaela Forni och Dasha Girine, blogpods också!! Så där har ni lite tips hehe

Appen är gratis på App Store och jagtycker verkligen ni ska ladda ner den!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback