Skriv din beskrivning här!

Bilder från passet idag - Legday

Här kommer bild på alla övningar jag och Ebba körde idag, förutom två och det var de två första vi körde: squats med fristång och sen benpress (då vi körde dropset!!). Om det är något av det ni inte vet vad det är eller så, så säg till så skriver jag det! Vi fick till ett jäävlans pass och jag hade himla svårt att gå efter att vi hade kört benpress men vi kämpade på och körde hårt som sjutton!

Hip abduction; eller adduction, haha vet fortfarande inte vilken som är vilken...Men gynekolog utåt säger jag haha! Om man vill kan man luta bak ryggstödet så känns det lite mer i rumpan. Syns på bild 3.


Gluteus: jävligt jobbig men skööen vad bra! Ska öva på denna mer så jag blir bättre på den.


Liggande bencurl: körde superset med denna och övningen ovan. Alltså när jag körde gluteus-maskinen körde Ebba liggande bencurl, sen bytte vi. Så tre set med två maskiner utan någon vila kan man väl typ säga!


Utfallssteg på bänk med hantlar: har alltid hatat denna så jävla mycket och brukar aldrig göra den, hittar aldrig någon balans och tycker den är SÅ JÄVLA JOBBIG. Men det är ju precis det det ska vara, så tog av mig skorna idag och körde med lätta vikter. Fick jättebrabalans och det gick faktiskt BRA!


Höftdrag eller något, i cable: ja jag vet inte riktigt vad man ska kalla denna övningen, men man tar ett sånt där "hundhalsband" som jag kallar det hahah? Sätter det runt foten och drar rakt utåt, sen samma sak med andra benet direkt efter. (Och ja jag har alltid olika strumpor på mig för orkar inte para ihop dom i tvätten haha...)


Rumplyft/benlyft på bänk: jag vet inte vad jag ska säga om denna. Antingen har man benen raka eller benen böjda, som jag har. Blir lite jobbigare om man har dom böjda men man kör ju som man själv tycker känns bäst!
Och de här två sista övningarna körde vi också superset på! 

Och på magövningarna tog jag som sagt inga bilder, men vi körde cable crunch, denna och hängande benlyft. Mellan övningen i länken och hängande benlyften så körde vi crunches också. Det blev inte så många magövningar för vi var så jävla slut efter alla benövningar, jättetrötta och jättehungriga. Men alltid något och jobbigt var det!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback