Skriv din beskrivning här!

Q/A - FÖRLORA FETT PÅ TRE VECKOR

Q: hej! tack återigen för en inspirerande blogg. jag har en fråga du gärna får svara på, helst i ett inlägg, eftersom jag tror att det är flera som undrar samma sak. 
jag ska börja på en ny skola om lite drygt tre veckor, och är lite missnöjd med min kropp. jag har lite fett på magen (inte supermycket) och på låren. jag undrar om det finns något sätt som gör att man kan slimma till kroppen lite extra, eller bränna fett effektivt på tre veckor? förväntar mig inga superresultat, men det vore kul om det hände något!! förlåt för en lång fråga, du är grym!

A: hej och tack så jättemycket!!
innan jag svarar på din fråga så måste jag bara säga att du ska inte känna att du behöver få en snyggare kropp bara för att du ska börja på en ny skola. man skaffar inte vänner genom att ha en snygg kropp, det får man inte glömma! kom ihåg att du är fin som du är! och en sak innan jag svarar på din fråga: jag är ingen bantningsexpert eller något sånt och rekommenderar ingen att tänka "jag måste förlora fett/gå ner i vikt snabbt". men förlora fett på magen och låren är något jag själv vill och jag jobbat på väldigt länge. har även fått bra, men långsamma resultat. eftersom att jag inte har haft något speciellt mål. men ditt är tre veckor ju och då är mitt tips såhär:
powerwalka varje morgon innan frukost. och då ska man gå så snabbt så att man knappt kan prata. mitt tips är att lyssna på podcasts, så att man inte blir så uttråkad vilket jag ofta blir hehe... ni hittar ett inlägg om det på min blogg den 2a juni!! kunde tyvärr inte länka inlägget.
men powerwalka 45-60 minuter varje morgon innan frukost. sen äter du gröt, antingen utan något alls på eller så kan du toppa med kvarg och funlight och kanske bär också! sen till lunch (nu är det ju sommarlov så då äter man väl oftast hemma antar jag, antingen om man lagar maten själv eller om ens föräldrar gör det) kan man äta soppa, kyckling och ris, kött och potatis. alltså normal mat egentligen men försök helst att undvika fet köttfärssås, pasta osv! skulle du någon gång äta ute med dina vänner kan du ta sallad, lax, kyckling. försök också att undvika såser!
mellanmål ska man helst äta också och då brukar jag ta kvarg 
(undvik vaniljkvarg, jordgubbskvarg och blåbärskvarg och ät istället naturell och de andra smaksatta fast de i små burkar!!) och hallon, en banan, fruktsallad eller liknande! sen till middag så äter man väl kanske med familjen, försök då att undvika sås, ketchup och såna saker! ät mycket sallad också!! om de nu skulle äta typ makaroner och köttbullar så kan man ju ha gjort iordning egen mat dagen innan till exempel!
och skulle din familj nu vara som min var innan, att man alltid har fika och godis hemma i skåpen, ÄT INTE DET. antingen bestämmer du dig för att bara skita i att äta det. eller så pratar du med dina föräldrar och se om ni inte kan rensa ut allt sånt. skulle inte det gå så struntar du bara i att äta det!
och ta bilder på din kropp också, idag och den dagen då skolan börjar till exempel. så att du ser om det har hänt något, för lite borde man märka iallafall!
blanda gärna in lite styrketräning också, ett ben- och magpass två gånger i veckan till exempel!

hoppas att du fick det svaret du ville ha och hoppas att det går bra, du får gärna kommentera igen när de här tre veckorna har passerat och berätta hur det har gått för dig. skulle vara kul att höra!! kämpa på, kram kram!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback