Skriv din beskrivning här!

Q/A - MITT NYA KOSTSCHEMA

Q: Kan du inte berätta lite mer om din diet? Hur du äter, när osv?
A: Jo självklart! Vill bara börja med att först skriva att detta schemat är skräddarsytt för just mig och jag kämpar 110% varje dag nu för att komma i tävlingsform. Så detta är inget ni ska gå efter, utan då är mitt tips att gå till en kostrådgivare och berätta vad ert mål är så att ni får ett eget kostschema! För mat och träning fungerar olika på alla men det är såhär jag ska äta iallafall och om någon vecka ska jag ju tillbaka till BN och se hur det har gått!

Men såhär ser då mina dagar ialalfall ut i matväg:
FRUKOST - gröt/proteinshake och ett kokt ägg
MELLANMÅL - nötter och BCAA
LUNCH - ris, kyckling och grönsaker
MELLANMÅL - kvarg och äpple
MIDDAG - lax/kött/nötfärs, ris och grönsaker
MELLANMÅL - casein och äggvita

Celsius får jag dricka om jag vill så försöker att inte dricka föör många hehe!
 
Jag äter alltså sex gånger om dagen och alltid med tre timmars mellanrum. Så om jag äter frukost klockan sju äter jag första mellanmålet klockan tio, lunch vid ett, andra mellanmålet vid fyra, middag vid klockan sju och sista målet på dagen klockan 22!!
Det kommer bli lite svårare att hålla tiderna när skolan börjar (på tisdag) men ska iallafall äta allt under dagen, tiderna får jag göra det bästa av! Har som sagt planerat kommande vecka iallafall och det ser hyffsat bra ut faktiskt.
 
Anledningen till att jag ville skaffa en "coach"/kostrådgivare, vad man nu ska kalla det, är för att jag vill tävla i bikini fitness. Jag träffade honom på gymmet av en slump i måndags, alltså dagen innan jag hade bokat tid med honom. Då hade jag träningskläder och var svettig och helt slut efter benpasset med My. Men hann prata lite med honom och jag blev faktiskt väldigt positivt överraskad. Men självklart har vi inte bestämt något än. Utan bara att jag ska äta såhär nu i några veckor framöver och förhoppningsvis blir det bra resultat utav det. Ska på återbesök om ungefär fyra veckor så då får vi se hur det har gått och hur min kropp har reagerat på en sån här förändring! Ska bli jättespännande faktiskt!
 
Jag hoppas att du fick svar på din fråga, annars är det bara att kommentera igen eller fråga något annat ni undrar! Försöker att svara så bra som möjligt på de frågorna jag får och tycker bara det är kul när folk undrar liksom!
 
Nu ska jag göra iordning caseinet och äggvitan och käka det i sängen framför tumblr, godaste målet på hela dagen måste jag nog säga att det är!! Puss /A


Hejsan! Jag har två frågor. Hur mycket kostar det att få ett skräddarsytt kostschema som du har skaffat på BN? Och hur gör du när du börjar skolan med ditt kostschema? Tar du med dig mat och värmer i skolan eller kommer du äta i skolan? Vill bara säga att du har gjort ett sjukt bra jobb med din träning! Ge dig aldrig utan bara fortsätt mot ditt mål :D

2014-08-18 · 13:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback