Skriv din beskrivning här!

Q/A - MINA GYMPASS

Q: kan du inte skriva hur du brukar lägga upp olika pass med reps och övningar? GRYM BLOGG!!
A: tack så mycket!! jovisst, jag ska försöka svara så bra som möjligt så ni fattar och så det inte blir för rörigt hehe...
vi kan börja med hur många reps jag brukar köra för varje muskelgrupp:

ben (lår, rumpa, vader), det kör jag två gånger i veckan, på tisdagar och fredagar. så ena dagen kör jag med lite lättare vikter och fler repetitioner, t.ex. 25-35x4, och när jag kör tyngre den andra dagen så kör jag färre repetioner, t.ex. 8-10x3-4! om jag kör dropsets brukar jag göra det i benpressen och bensparken! sen kör jag supersets ibland och då brukar jag köra det i gluteusmaskinen och liggande bensparken. tycker det bränner på riktigt gött faktiskt, så prova det om ni inte har gjort det!
när jag kör ben, så är det alltså framsida lår, baksida lår, rumpa och vader, så att ni vet!

mage kör jag två gånger i veckan och då brukar jag göra 4-5 övningar, ibland använder jag någon app men oftast gör jag lite vad jag känner för! och då kör jag oftast så många reptitioner som jag orkar x2-4 set, tills jag är helt död i magen verkligen!
jag hatar verkligen att köra mage egentligen, eller jag gjorde det innan, just nu vet jag inte haha det kommer i lite perioder... men det är något jag måste fokusera lite extra på då jag verkligen vill att "formen" på den ska förbättras! så är det någon som kan en riktigt mördarövning för absen, tveka inte att kommentera! tar emot all hjälp och alla tips som jag får!!

rygg kör jag en gång i veckan. har testat pyramidträning någon gång i lats drag-maskinen, men fick typ sånt pump i mina underarmar haha så asså jag fick JÄTTEont verkligen, så det gick inte så jättebra... jag kunde köra det men inte med så tung vikt som jag önskade och då kändes det ju nästan slöseri med tid! så oftast kör jag även här ganska tungt och så 8-10 repetitioner x 3-4 set!
 
axlar, biceps, triceps och bröst kör jag en gång i veckan (inte allt samtidigt såklart) och då brukar jag lägga upp passen på samma sätt som jag gör när jag kör rygg! försöka slänga in lite dropset och superset och gärna slå pb i någon övning!!
 
 
övningar för alla muskelgrupper får ni inte idag, eftersom att jag inte tagit några bilder det senaste. men imorgon ska jag köra axlar och mage med weber och då ska jag verkligen försöka ta bild på alla övningar. vi ska träna innan skolan så det beror på hur mycket tid vi har, men det brukar ju inte ta mer än två sekunder att ta en bild, men det ska vara hyffsat ljus och bra vinkel och hit och dit... MEN jag ska iallafall göra mitt yttersta för att försöka lösa det! måste bli bättre på att ta bilder när jag är på gymmet! men ibland glömmer jag, ibland orkar jag inte och ja ni vet väl kanske hur det är. men ska som sagt försöka!!
 
hoppas du blev hyffsat nöjd med svaret iallafall, hoppas det var såhär du menade? annars är det bara att kommentera/fråga igen om det är något annat/mer du undrar! kram kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback