Skriv din beskrivning här!

GÅRDAGENS GYMPASS

godmorgon! tänkte skriva lite om gympasset igår. det är en av sakerna jag har på min att göra-lista idag! ska även städa mitt rum, plugga, fixa matlådor och lite annat. men blogga gör jag nu innan jag ska fixa lunch och allt sånt.
körde ju som sagt ben och rumpa med elina och sen vader och mage själv medans hon gick på löpbandet. jag hade druckit en celsius innan passet (ovanligt hehe...) så fick väl lite energi från den men det var riktigt roligt och gick superbra faktiskt! det var så himla längesen jag och elina tränade tillsammans med så det var kul att göra det igen. såhär la vi upp passet:
squats i smithmaskinen 8-12x5
drag utåt i sidan i cable 25x2 på varje ben
squatpress 8-10x4 (+ att vi efter varje set körde jättekorta och lite snabbare längst ner i botten om ni förstår vad jag menar hehe, det var RIKTIGT jobbigt)
höftlyft i bensparken 10x3 (+ att vi "juckade" upp och ner efter varje set, video finns på fitness_alice @instagram!!)
utfallsgång med hantlar i liten uppförsbacke, 7-8 steg x4
gluteus + liggande bencurl (supersetade dessa två övningar) 15x3 på bencurlen och 8x3 på varje ben på gluteus
 
(printade denna från videon på min instagram, därför den är så suddig)
 
efter att vi var klara med dett MÖRDARPASSET så körde även jag vader och mage, som sagt hehe. körde stående vadpress med lite push (samma grej som juckande i bensparken när vi körde höftlyft i den, vet inte riktigt hur jag ska förklara det men hoppas ni fattar, annars kan jag filma nästa gång jag kör så!) efter varje set så det brände rejääält mycket. sen körde jag tre tuffa magövningar. men de är svåra att skriva om så får kanske filma dom också någon gång istället!
är så glad över att benpasset gick bra! ska dock gå och kolla vad det är med mitt lår men det får jag göra efter helgen någon dag. tror att jag går till skolsköterskan först eftersom att det är smidigast och så har jag inte överdriver mycket tid över efter skola, gym, plugg osv. men det ska nog hinnas med också! har iallafall sån himla träningsvärk idag och det är så gött! ska bli skönt med en vilodag för är rätt så slut och mör i hela kroppen...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback